CEMEX CZ
  • Produkty a služby
    • Produkty
      • Beton
      • Cement
      • Kamenivo
      • Lité směsi
      • Stavební přísady CEMEX Admixtures
    • Řešení
      • Podlahy
      • Vozovky
    • Služby
      • Doprava a čerpání betonu
    • Ostatní
      • Kalkulačka betonu
      • Náš závazek zákazníkům
      • Obchodní podmínky
      • Dokumenty ke stažení
      • Referenční stavby
  • Provozovny
  • Cenová nabídka
    • Poptávkové formuláře
      • Beton
      • Lité podlahy
      • Pěnobeton Poroflow
      • Zdící malta
      • Cement
      • Kamenivo a písek
      • Průmyslové podlahy
  • CEMEX Go
    • CEMEX Go registrace
      • Přejít do CEMEX Go
    • Vzdělávací centrum CEMEX Go
      • První kroky
      • Správa uživatelů
      • Lokality a místa dodání
      • Smlouvy a poptávky
      • Objednávky
      • Sledování dodávek
      • Fakturace
    • Časté dotazy
    • Bezpapírové faktury
  • Udržitelný rozvoj
    • CEMEX a životní protředí
      • Životní prostředí a biodiverzita
      • Udržitelná výstavba
      • Měříme náš pokrok
      • Strategie
    • Bezpečnost a ochrana zdraví
      • Základy bezpečnosti
      • Politika bezpečnosti práce CEMEX
      • Základy ochrany zdraví
      • Safety Annex - pro dodavatele
    • Společenská odpovědnost firmy
      • Pracujeme jako společensky odpovědná firma
      • Komunitní investiční pilíře
      • Partnerství a ocenění
      • Dobrovolnický program CEMEX UNITE
      • Naše projekty
  • Média
    • Tiskové zprávy
      • Tiskové zprávy 2021
      • Tiskové zprávy 2020
      • Tiskové zprávy 2019
      • Tiskové zprávy 2018
      • Tiskové zprávy 2017
    • Novinky
    • Ke stažení
      • Corporate Identity
      • Dokumenty ke stažení
    • Soutěže
      • Förderpreis Beton
      • CEMEX-Tec
      • Construction Startup Competition 2020
  • Kariéra
    • Kariéra v CEMEXu
      • Proč pracovat v CEMEXU
      • Volné pozice
      • Vzdělávání a rozvoj
      • Diverzita
  • Kontakt
    • Kontaktní údaje
    • Kontaktní formulář
    • Zpětná vazba
  • O CEMEXu
    • CEMEX v ČR
      • Profil společnosti CEMEX
      • Hodnoty společnosti
      • Naše vize
      • Etika našeho podnikání
      • Historie společnosti
      • Řízení kvality v CEMEXu
      • Referenční stavby CEMEX
      • Evropské dotační programy
      • Výběrové řízení
  • Produkty a služby
    • Produkty
      • Beton
      • Cement
      • Kamenivo
      • Lité směsi
      • Stavební přísady CEMEX Admixtures
    • Řešení
      • Podlahy
      • Vozovky
    • Služby
      • Doprava a čerpání betonu
    • Ostatní
      • Kalkulačka betonu
      • Náš závazek zákazníkům
      • Obchodní podmínky
      • Dokumenty ke stažení
      • Referenční stavby
    Kalkulačka objemu betonu Kalkulačka objemu betonu
  • Provozovny
  • Cenová nabídka
    • Poptávkové formuláře
      • Beton
      • Lité podlahy
      • Pěnobeton Poroflow
      • Zdící malta
      • Cement
      • Kamenivo a písek
      • Průmyslové podlahy
  • CEMEX Go
    • CEMEX Go registrace
      • Přejít do CEMEX Go
    • Vzdělávací centrum CEMEX Go
      • První kroky
      • Správa uživatelů
      • Lokality a místa dodání
      • Smlouvy a poptávky
      • Objednávky
      • Sledování dodávek
      • Fakturace
    • Časté dotazy
    • Bezpapírové faktury
    Sledování zásilek Více o aplikaci
  • Udržitelný rozvoj
    • CEMEX a životní protředí
      • Životní prostředí a biodiverzita
      • Udržitelná výstavba
      • Měříme náš pokrok
      • Strategie
    • Bezpečnost a ochrana zdraví
      • Základy bezpečnosti
      • Politika bezpečnosti práce CEMEX
      • Základy ochrany zdraví
      • Safety Annex - pro dodavatele
    • Společenská odpovědnost firmy
      • Pracujeme jako společensky odpovědná firma
      • Komunitní investiční pilíře
      • Partnerství a ocenění
      • Dobrovolnický program CEMEX UNITE
      • Naše projekty
    Udržitelná výstavba Udržitelná výstavba
  • Média
    • Tiskové zprávy
      • Tiskové zprávy 2021
      • Tiskové zprávy 2020
      • Tiskové zprávy 2019
      • Tiskové zprávy 2018
      • Tiskové zprávy 2017
    • Novinky
    • Ke stažení
      • Corporate Identity
      • Dokumenty ke stažení
    • Soutěže
      • Förderpreis Beton
      • CEMEX-Tec
      • Construction Startup Competition 2020
    Tiskové zprávy Tiskové zprávy
  • Kariéra
    • Kariéra v CEMEXu
      • Proč pracovat v CEMEXU
      • Volné pozice
      • Vzdělávání a rozvoj
      • Diverzita
    Volné pracovní pozice Volné pracovní pozice
  • Kontakt
    • Kontaktní údaje
    • Kontaktní formulář
    • Zpětná vazba
    Kontaktní formulář Kontaktní formulář
  • O CEMEXu
    • CEMEX v ČR
      • Profil společnosti CEMEX
      • Hodnoty společnosti
      • Naše vize
      • Etika našeho podnikání
      • Historie společnosti
      • Řízení kvality v CEMEXu
      • Referenční stavby CEMEX
      • Evropské dotační programy
      • Výběrové řízení
    Naše vize Naše vize

Pracujeme jako společensky odpověděná firma

Ve společnosti CEMEX považujeme dodržování zásad společenské odpovědnosti firmy za nejlepší přístup, jak angažovat všechny zúčastněné strany. Doplňujeme jej o sdílené hodnoty, a kromě toho, že hledáme způsoby, jak minimalizovat negativní dopady a předvídat rizika, se také soustředíme na řešení společenských problémů – ty lze navíc současně považovat za obchodní příležitosti.

Ve společnosti CEMEX považujeme dodržování zásad společenské odpovědnosti firmy za nejlepší přístup, jak angažovat všechny zúčastněné strany. Doplňujeme jej o sdílené hodnoty, a kromě toho, že hledáme způsoby, jak minimalizovat negativní dopady a předvídat rizika, se také soustředíme na řešení společenských problémů – ty lze navíc současně považovat za obchodní příležitosti.

  • CEMEX CZ
  • Udržitelný rozvoj
  • Společenská odpovědnost firmy
  • Pracujeme jako společensky odpovědná firma

 

Strategie společenské odpovědnosti firmy

 

Cílem naší strategie společenské odpovědnosti firmy je zajistit všem lidem lepší budoucnost prostřednictvím podpory udržitelnosti a odolnosti, jež v konečném důsledku zvýší kvalitu života a blahobyt všech zainteresovaných stran. Budujeme tak kulturu, která:

  • Nám umožňuje efektivně fungovat.
  • Přináší prospěch našim komunitám a zainteresovaným stranám.
  • Vytváří společné hodnoty.
  • Posiluje naši značku.

K náležité angažovanosti našich komunit a přípravě plánů zapojení komunit využíváme speciální proces. Jeho prostřednictvím se soustředíme na zvyšování angažovanosti zainteresovaných stran, dosahování společných hodnot a další společně vyvíjené projekty, jež mají pozitivní vliv na komunity a životní prostředí.

 

 

Kroky procesu:

 

Krok 1: Identifikace a řízení zainteresovaných stran  

Formou smysluplného dialogu se všemi zúčastněnými stranami navazujeme a upevňujeme vztahy založené na důvěře, abychom mohli jednat v zájmu místních obyvatel, rychleji nalézat řešení problémů a přispívat k místnímu ekonomickému rozvoji.

V rámci podpory pravidelného interního i externího dialogu ohledně našich plánů zapojení komunit zakládáme interní i externí komise pro společenskou odpovědnost firmy. Tyto multidisciplinární komise pomáhají řešit problémy komunit, poskytují odborné názory ohledně témat týkajících se zainteresovaných stran, činí závazky týkající se řešení problémů souvisejících s jejich oblastmi a přispívají k návrhu, realizaci a hodnocení snah o zapojení zainteresovaných stran.  

Krok 2: Identifikace a řízení dopadů  

Uvědomujeme si, že naše odvětví má na životní prostředí negativní vliv – ať už se jedná o znečištění, dopravní provoz či ztrátu biodiverzit. Proto v rámci naší strategie tyto problémy kolektivně řešíme. Tyto negativní dopady se snažíme identifikovat a řídit, vytváříme plány na jejich minimalizaci prostřednictvím řídicích procesů a zvyšujeme kompetentnost našich zaměstnanců.  

Krok 3: Identifikace a řízení rizika

Všechny naše provozy průběžně posuzují úroveň rizika a jeho možné následky – a to zdaleka nejen z finančního hlediska, ale také s ohledem na naši sociální a environmentální stopu. Proto pravidelně spolupracujeme se zainteresovanými stranami, abychom potenciální rizika otevřeně řešil, pracovali transparentně a předvídáním problémů proaktivně předcházeli jejich výskytu.  

Krok 4: Společná tvorba a implementace plánů zapojení komunit

V rámci implementování naší strategie společenské odpovědnosti firmy vytváříme naše plány zapojení komunit nejen s ohledem na obchodní priority, ale také potřeby místních komunit. Plán zapojení komunit nám umožňuje spolupracovat a společně investovat s komunitami, ve kterých žijeme a pracujeme. Slouží nám k tomu čtyři komunitní investiční pilíře:

  1. Vzdělávání a rozvoj dovedností na podporu zaměstnanosti
  2. Udržitelná a stabilní infrastruktura a mobilita
  3. Společenské a environmentální inovace a podnikání
  4. Kultura ochrany životního prostředí, zdraví a bezpečnosti

Každý plán zapojení komunit sestává z iniciativ, projektů a programů vytvořených v rámci participativního procesu zaměřeného na rozvoj lidí a komunit a na ochranu životního prostředí. Plány zapojení komunit mají v rámci investičních pilířů zakomponovány cíle udržitelného rozvoje OSN. Tím je zajištěna odpovědnost, transparentnost a sledování pokroku v oblasti naplňování našich cílů.

V roce 2019 mělo 92 % našich cementáren vytvořen plán zapojení komunit a vedlo formální dialog se zainteresovanými stranami.

Krok 5: Hodnocení a měření

Prostřednictvím našich iniciativ obsažených v plánech zapojení komunit přispíváme rovněž k dalším významným cílům udržitelného rozvoje OSN – včetně cílů 1, 3, 4, 5, 12 a 17. Měříme dosažený pokrok v oblasti naplňování našich cílů udržitelnosti pro rok 2030, KPI stanovené pro každý projekt a v případě vybraných pilotních projektů také jejich dopad.

Krok 6: Komunikace

Aktuální výsledky sdělujeme formou integrovaných zpráv, brožury zaměřené na praktiky společenské odpovědnosti firmy, naší výroční komunikace o pokroku v rámci iniciativy OSN nazvané Global Compact, standardů GRI, čisté hodnoty pro společnost dle KPMG, tiskových zpráv a případových studií.

 

Náš cíl: „Budování lepší budoucnosti“

 

Našimi činnostmi a aktivitami přispíváme k budování udržitelné a spravedlivé budoucnosti pro všechny zainteresované strany. Abychom mohli tento cíl naplnit na všech místech, kde působíme, snažíme se předvídat rizika a identifikovat a zmírňovat naše negativní dopady. Současně vyvíjíme a implementujeme programy na posílení pozitivního vlivu našeho podnikání.
 


Lidská práva  

Lidská práva jsou základní práva, svobody a normy zacházení, na jaké mají lidé nárok. Respektování lidských práv je zakotveno v našich stěžejních hodnotách pod heslem „Jednáme poctivě“ a prolíná se celým naším podnikáním.

Ve společnosti CEMEX se soustředíme na sladění naší strategie a provozu se všeobecnými principy lidských práv. Uvědomujeme si, že tyto zásady představují celosvětovou normu očekávaného chování společnosti, která platí pro veškeré naše činnosti. 

Proto se také zavazujeme aktivně a soustavně naplňovat naši odpovědnost k respektování všech lidských práv a posilovat jejich dodržování našimi obchodními partnery. 

Naše společnost je již od roku 2004 signatářem a aktivním účastníkem iniciativy OSN s názvem Global Compact, čímž utvrzuje svou podporu 10 principů týkajících se lidských práv, pracovních podmínek, životního prostředí a protikorupčních opatření. Abychom náš závazek k dodržování těchto principů jasně demonstrovali, každý rok komisi OSN pro Global Compact předkládáme podrobnou zprávu o pokroku označovanou jako Communication of Progress. V současné době předsedáme síti OSN pro Global Compact v Mexiku a usilujeme o integraci zmíněných principů do ostatních mexických společností. 

V roce 2018 jsme upravili naše Zásady lidských práv tak, aby odrážely naši podporu a respektování ochrany mezinárodně prosazovaných principů lidských práv, které byly vyjádřeny v Mezinárodní listině lidských práv a v Deklaraci Mezinárodní organizace práce o základních principech a právech na pracovišti. Naše zásady navíc považují zaměstnance, komunity, smluvní partnery a dodavatele za hlavní oblasti vlivu a upevňují náš závazek k podpoře respektování lidských práv napříč všemi provozy po celém světě, místními komunitami i dodavatelským řetězcem.

Vyhodnotili jsme dodržování lidských práv a na základě zjištěných výsledků určili hlavní potenciální dopady na lidi v rámci našich provozů a hodnotového řetězce. Odhalené problémy jsme klasifikovali podle pravděpodobnosti jejich výskytu a závažnosti dopadů a přidělili jsme jim priority. Hodnocení ukázalo pětici hlavních potenciálních dopadů společnosti CEMEX na lidská práva, do které patří:

  • Zdraví a bezpečnost 
  • Dopad na životní prostředí
  • Vliv na komunity
  • Rozmanitost a diskriminace 
  • Rovnováha pracovního a osobního života 

Oddělení jako například: H&S, Operations, Procurement, Human Resources, Sustainability, Responsible Business, Legal, Public Affairs a ERM pracují jako jeden CEMEX na zmírňujících opatřeních. Mezi realizovaná opatření patří: 

  • Měsíční zpráva o environmentálních a sociálních incidentech obsahující podrobné informace o všech událostech v daném období. Slouží k zaznamenávání a sledování událostí a opatření, vedoucích k jejich vyřešení. Využívá se přímá komunikace s naším generálním ředitelem.
  • Komise pro společenskou odpovědnost firmy napříč všemi zeměmi, které nám umožňují poučit se od sousedních zemí a zapracovat postřehy do naší strategie podpory a respektování lidských práv. 
  • Inkluzní obchodní modely bojující proti chudobě a řešící potřebu bydlení. 

Naše globální mechanismy na řešení stížností nám dovolují udržovat permanentní komunikaci se skupinamivšech klíčových zainteresovaných stran – především pak těmi, které by mohly být za určitých okolností zranitelné. Tyto otevřené komunikační kanály nám dovolují získat cennou zpětnou vazbu a vyhodnocovat efektivitu zavedených zmírňujících opatření na základě identifikovaných rizik, která lidem hrozí. 
Toto jsou naše nejdůležitější mechanismy na řešení stížností: 

  1. ETHOSline: Usilujeme o to, aby se naše hodnoty promítaly do praxe a aby byl náš Etický kodex řádně dodržován a spravován. Z tohoto důvodu vyzýváme naše zaměstnance, zainteresované strany i širokou veřejnost k předkládání návrhů, dotazů a oznámení o možných porušeních předpisů prostřednictvím našeho komunikačního kanálu ETHOSLine, který je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 

  2. Globální a místní etické komise: Skládají se ze zástupců různých funkcí z každé země, ve které působíme. Úkolem těchto specializovaných pracovníků je zajistit povědomí o našem Etickém kodexu a jeho dodržování. Všichni tito pracovníci dostávají, prošetřují a společně řeší nahlášená porušení etických zásad včetně těch týkajících se lidských práv. 

  3. Dialog se zainteresovanými stranami: Cílem je seznámit se s potřebami a obavami našich zainteresovaných stran a porozumět jim. Tyto dialogy nám umožňují identifikovat potenciální dopady na lidi a náležitě je řešit.

  4. Komise pro společenskou odpovědnost firmy: Jsou složeny z ředitele závodu a místních zástupců pro životní prostředí, zástupců odborové organizace, starostů přilehlých měst, zástupců ze sousedství a dalších místních institucí. Tyto skupiny se soustředí na budování pozitivních a udržitelných vztahů se sousedními komunitami.

 

ARG
CHE
COL
CRI
CZE
DEU
DOM
EGY
ESP
FRA
GBR
GTM
HRV
ISR
JAM
MEX
PAN
PER
PHI
POL
PRI
SLV
UAE
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací naleznete na stránce Politika cookie. Souhlasím s použitím
  • Mapa stránek
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky
  • Politika cookies
  • Kariéra
  • Kontaktujte nás
  • © 2020 CEMEX S.A.B. de C.V.
  • CEMEX CZ
  • Facebook icon
  • Linked in icon
  • Instagram icon
  • Youtube icon