CEMEX CZ
  • Produkty a služby
    • Produkty
      • Beton
      • Cement
      • Kamenivo
      • Lité směsi
      • Stavební přísady CEMEX Admixtures
    • Řešení
      • Podlahy
      • Vozovky
      • Pro architekty a projektanty
    • Služby
      • Doprava a čerpání betonu
    • Ostatní
      • Kalkulačka betonu
      • Náš závazek zákazníkům
      • Obchodní podmínky
      • Dokumenty ke stažení
      • Referenční stavby
      • BIM knihovny CEMEX
  • Provozovny
  • Cenová nabídka
    • Poptávkové formuláře
      • Beton
      • Lité podlahy
      • Pěnobeton Poroflow
      • Zdící malta
      • Cement
      • Kamenivo a písek
      • Průmyslové podlahy
  • CEMEX Go
    • CEMEX Go registrace
      • Přejít do CEMEX Go
      • CEMEX Go Digitální Integrace
    • Vzdělávací centrum CEMEX Go
      • První kroky
      • Správa uživatelů
      • Lokality a místa dodání
      • Smlouvy a poptávky
      • Objednávky
      • Sledování dodávek
      • Fakturace
    • Časté dotazy
    • Bezpapírové faktury
  • Udržitelný rozvoj
    • CEMEX a životní protředí
      • Životní prostředí a biodiverzita
      • Udržitelná výstavba
      • Měříme náš pokrok
      • Strategie
    • Bezpečnost a ochrana zdraví
      • Základy bezpečnosti
      • Politika bezpečnosti práce CEMEX
      • Základy ochrany zdraví
      • Safety Annex - pro dodavatele
    • Společenská odpovědnost firmy
      • Pracujeme jako společensky odpovědná firma
      • Komunitní investiční pilíře
      • Partnerství a ocenění
      • Dobrovolnický program CEMEX UNITE
      • Naše projekty
    • Future In Action
      • Zavázáni k nulovým emisím
      • Udržitelné výrobky a řešení
      • Dekarbonizace našich operací
      • Inovace a partnerství
      • Propagace zelené ekonomiky
  • Média
    • Tiskové zprávy
      • Tiskové zprávy 2023
      • Tiskové zprávy 2022
      • Tiskové zprávy 2021
      • Tiskové zprávy 2020
      • Tiskové zprávy 2019
      • Tiskové zprávy 2018
      • Tiskové zprávy 2017
    • Ke stažení
      • Dokumenty ke stažení
    • Soutěže
      • Förderpreis Beton
  • Kariéra
    • Kariéra v CEMEXu
      • Proč pracovat v CEMEXU
      • Volné pozice
      • Vzdělávání a rozvoj
      • Diverzita
  • Kontakt
    • Kontaktní údaje
    • Kontaktní formulář
    • Zpětná vazba
    • Žádost o vytvoření zákaznického účtu
  • O CEMEXu
    • CEMEX v ČR
      • Profil společnosti CEMEX
      • Hodnoty společnosti
      • Naše vize
      • Etika našeho podnikání
      • Historie společnosti
      • Řízení kvality v CEMEXu
      • Referenční stavby CEMEX
      • Evropské dotační programy
      • Výběrové řízení
  • Produkty a služby
    • Produkty
      • Beton
      • Cement
      • Kamenivo
      • Lité směsi
      • Stavební přísady CEMEX Admixtures
    • Řešení
      • Podlahy
      • Vozovky
      • Pro architekty a projektanty
    • Služby
      • Doprava a čerpání betonu
    • Ostatní
      • Kalkulačka betonu
      • Náš závazek zákazníkům
      • Obchodní podmínky
      • Dokumenty ke stažení
      • Referenční stavby
      • BIM knihovny CEMEX
    Kalkulačka objemu betonu Kalkulačka objemu betonu
  • Provozovny
  • Cenová nabídka
    • Poptávkové formuláře
      • Beton
      • Lité podlahy
      • Pěnobeton Poroflow
      • Zdící malta
      • Cement
      • Kamenivo a písek
      • Průmyslové podlahy
  • CEMEX Go
    • CEMEX Go registrace
      • Přejít do CEMEX Go
      • CEMEX Go Digitální Integrace
    • Vzdělávací centrum CEMEX Go
      • První kroky
      • Správa uživatelů
      • Lokality a místa dodání
      • Smlouvy a poptávky
      • Objednávky
      • Sledování dodávek
      • Fakturace
    • Časté dotazy
    • Bezpapírové faktury
    Sledování zásilek Více o aplikaci
  • Udržitelný rozvoj
    • CEMEX a životní protředí
      • Životní prostředí a biodiverzita
      • Udržitelná výstavba
      • Měříme náš pokrok
      • Strategie
    • Bezpečnost a ochrana zdraví
      • Základy bezpečnosti
      • Politika bezpečnosti práce CEMEX
      • Základy ochrany zdraví
      • Safety Annex - pro dodavatele
    • Společenská odpovědnost firmy
      • Pracujeme jako společensky odpovědná firma
      • Komunitní investiční pilíře
      • Partnerství a ocenění
      • Dobrovolnický program CEMEX UNITE
      • Naše projekty
    • Future In Action
      • Zavázáni k nulovým emisím
      • Udržitelné výrobky a řešení
      • Dekarbonizace našich operací
      • Inovace a partnerství
      • Propagace zelené ekonomiky
    Udržitelná výstavba Udržitelná výstavba
  • Média
    • Tiskové zprávy
      • Tiskové zprávy 2023
      • Tiskové zprávy 2022
      • Tiskové zprávy 2021
      • Tiskové zprávy 2020
      • Tiskové zprávy 2019
      • Tiskové zprávy 2018
      • Tiskové zprávy 2017
    • Ke stažení
      • Dokumenty ke stažení
    • Soutěže
      • Förderpreis Beton
    Tiskové zprávy Tiskové zprávy
  • Kariéra
    • Kariéra v CEMEXu
      • Proč pracovat v CEMEXU
      • Volné pozice
      • Vzdělávání a rozvoj
      • Diverzita
    Volné pracovní pozice Volné pracovní pozice
  • Kontakt
    • Kontaktní údaje
    • Kontaktní formulář
    • Zpětná vazba
    • Žádost o vytvoření zákaznického účtu
    Kontaktní formulář Kontaktní formulář
  • O CEMEXu
    • CEMEX v ČR
      • Profil společnosti CEMEX
      • Hodnoty společnosti
      • Naše vize
      • Etika našeho podnikání
      • Historie společnosti
      • Řízení kvality v CEMEXu
      • Referenční stavby CEMEX
      • Evropské dotační programy
      • Výběrové řízení
    Naše vize Naše vize

Pracujeme jako společensky odpověděná firma

Ve společnosti CEMEX považujeme dodržování zásad společenské odpovědnosti firmy za nejlepší přístup, jak angažovat všechny zúčastněné strany. Doplňujeme jej o sdílené hodnoty, a kromě toho, že hledáme způsoby, jak minimalizovat negativní dopady a předvídat rizika, se také soustředíme na řešení společenských problémů – ty lze navíc současně považovat za obchodní příležitosti.

Ve společnosti CEMEX považujeme dodržování zásad společenské odpovědnosti firmy za nejlepší přístup, jak angažovat všechny zúčastněné strany. Doplňujeme jej o sdílené hodnoty, a kromě toho, že hledáme způsoby, jak minimalizovat negativní dopady a předvídat rizika, se také soustředíme na řešení společenských problémů – ty lze navíc současně považovat za obchodní příležitosti.

  • CEMEX CZ
  • Udržitelný rozvoj
  • Společenská odpovědnost firmy
  • Pracujeme jako společensky odpovědná firma

 

Strategie společenské odpovědnosti firmy

 

Cílem naší strategie společenské odpovědnosti firmy je zajistit všem lidem lepší budoucnost prostřednictvím podpory udržitelnosti a odolnosti, jež v konečném důsledku zvýší kvalitu života a blahobyt všech zainteresovaných stran. Budujeme tak kulturu, která:

  • Nám umožňuje efektivně fungovat.
  • Přináší prospěch našim komunitám a zainteresovaným stranám.
  • Vytváří společné hodnoty.
  • Posiluje naši značku.

K náležité angažovanosti našich komunit a přípravě plánů zapojení komunit využíváme speciální proces. Jeho prostřednictvím se soustředíme na zvyšování angažovanosti zainteresovaných stran, dosahování společných hodnot a další společně vyvíjené projekty, jež mají pozitivní vliv na komunity a životní prostředí.

 

 

Kroky procesu:

 

Krok 1: Identifikace a řízení zainteresovaných stran  

Formou smysluplného dialogu se všemi zúčastněnými stranami navazujeme a upevňujeme vztahy založené na důvěře, abychom mohli jednat v zájmu místních obyvatel, rychleji nalézat řešení problémů a přispívat k místnímu ekonomickému rozvoji.

V rámci podpory pravidelného interního i externího dialogu ohledně našich plánů zapojení komunit zakládáme interní i externí komise pro společenskou odpovědnost firmy. Tyto multidisciplinární komise pomáhají řešit problémy komunit, poskytují odborné názory ohledně témat týkajících se zainteresovaných stran, činí závazky týkající se řešení problémů souvisejících s jejich oblastmi a přispívají k návrhu, realizaci a hodnocení snah o zapojení zainteresovaných stran.  

Krok 2: Identifikace a řízení dopadů  

Uvědomujeme si, že naše odvětví má na životní prostředí negativní vliv – ať už se jedná o znečištění, dopravní provoz či ztrátu biodiverzit. Proto v rámci naší strategie tyto problémy kolektivně řešíme. Tyto negativní dopady se snažíme identifikovat a řídit, vytváříme plány na jejich minimalizaci prostřednictvím řídicích procesů a zvyšujeme kompetentnost našich zaměstnanců.  

Krok 3: Identifikace a řízení rizika

Všechny naše provozy průběžně posuzují úroveň rizika a jeho možné následky – a to zdaleka nejen z finančního hlediska, ale také s ohledem na naši sociální a environmentální stopu. Proto pravidelně spolupracujeme se zainteresovanými stranami, abychom potenciální rizika otevřeně řešil, pracovali transparentně a předvídáním problémů proaktivně předcházeli jejich výskytu.  

Krok 4: Společná tvorba a implementace plánů zapojení komunit

V rámci implementování naší strategie společenské odpovědnosti firmy vytváříme naše plány zapojení komunit nejen s ohledem na obchodní priority, ale také potřeby místních komunit. Plán zapojení komunit nám umožňuje spolupracovat a společně investovat s komunitami, ve kterých žijeme a pracujeme. Slouží nám k tomu čtyři komunitní investiční pilíře:

  1. Vzdělávání a rozvoj dovedností na podporu zaměstnanosti
  2. Udržitelná a stabilní infrastruktura a mobilita
  3. Společenské a environmentální inovace a podnikání
  4. Kultura ochrany životního prostředí, zdraví a bezpečnosti

Každý plán zapojení komunit sestává z iniciativ, projektů a programů vytvořených v rámci participativního procesu zaměřeného na rozvoj lidí a komunit a na ochranu životního prostředí. Plány zapojení komunit mají v rámci investičních pilířů zakomponovány cíle udržitelného rozvoje OSN. Tím je zajištěna odpovědnost, transparentnost a sledování pokroku v oblasti naplňování našich cílů.

V roce 2019 mělo 92 % našich cementáren vytvořen plán zapojení komunit a vedlo formální dialog se zainteresovanými stranami.

Krok 5: Hodnocení a měření

Prostřednictvím našich iniciativ obsažených v plánech zapojení komunit přispíváme rovněž k dalším významným cílům udržitelného rozvoje OSN – včetně cílů 1, 3, 4, 5, 12 a 17. Měříme dosažený pokrok v oblasti naplňování našich cílů udržitelnosti pro rok 2030, KPI stanovené pro každý projekt a v případě vybraných pilotních projektů také jejich dopad.

Krok 6: Komunikace

Aktuální výsledky sdělujeme formou integrovaných zpráv, brožury zaměřené na praktiky společenské odpovědnosti firmy, naší výroční komunikace o pokroku v rámci iniciativy OSN nazvané Global Compact, standardů GRI, čisté hodnoty pro společnost dle KPMG, tiskových zpráv a případových studií.

 

Náš cíl: „Budování lepší budoucnosti“

 

Našimi činnostmi a aktivitami přispíváme k budování udržitelné a spravedlivé budoucnosti pro všechny zainteresované strany. Abychom mohli tento cíl naplnit na všech místech, kde působíme, snažíme se předvídat rizika a identifikovat a zmírňovat naše negativní dopady. Současně vyvíjíme a implementujeme programy na posílení pozitivního vlivu našeho podnikání.
 


Lidská práva  

Lidská práva jsou základní práva, svobody a normy zacházení, na jaké mají lidé nárok. Respektování lidských práv je zakotveno v našich stěžejních hodnotách pod heslem „Jednáme poctivě“ a prolíná se celým naším podnikáním.

Ve společnosti CEMEX se soustředíme na sladění naší strategie a provozu se všeobecnými principy lidských práv. Uvědomujeme si, že tyto zásady představují celosvětovou normu očekávaného chování společnosti, která platí pro veškeré naše činnosti. 

Proto se také zavazujeme aktivně a soustavně naplňovat naši odpovědnost k respektování všech lidských práv a posilovat jejich dodržování našimi obchodními partnery. 

Naše společnost je již od roku 2004 signatářem a aktivním účastníkem iniciativy OSN s názvem Global Compact, čímž utvrzuje svou podporu 10 principů týkajících se lidských práv, pracovních podmínek, životního prostředí a protikorupčních opatření. Abychom náš závazek k dodržování těchto principů jasně demonstrovali, každý rok komisi OSN pro Global Compact předkládáme podrobnou zprávu o pokroku označovanou jako Communication of Progress. V současné době předsedáme síti OSN pro Global Compact v Mexiku a usilujeme o integraci zmíněných principů do ostatních mexických společností. 

V roce 2018 jsme upravili naše Zásady lidských práv tak, aby odrážely naši podporu a respektování ochrany mezinárodně prosazovaných principů lidských práv, které byly vyjádřeny v Mezinárodní listině lidských práv a v Deklaraci Mezinárodní organizace práce o základních principech a právech na pracovišti. Naše zásady navíc považují zaměstnance, komunity, smluvní partnery a dodavatele za hlavní oblasti vlivu a upevňují náš závazek k podpoře respektování lidských práv napříč všemi provozy po celém světě, místními komunitami i dodavatelským řetězcem.

Vyhodnotili jsme dodržování lidských práv a na základě zjištěných výsledků určili hlavní potenciální dopady na lidi v rámci našich provozů a hodnotového řetězce. Odhalené problémy jsme klasifikovali podle pravděpodobnosti jejich výskytu a závažnosti dopadů a přidělili jsme jim priority. Hodnocení ukázalo pětici hlavních potenciálních dopadů společnosti CEMEX na lidská práva, do které patří:

  • Zdraví a bezpečnost 
  • Dopad na životní prostředí
  • Vliv na komunity
  • Rozmanitost a diskriminace 
  • Rovnováha pracovního a osobního života 

Oddělení jako například: H&S, Operations, Procurement, Human Resources, Sustainability, Responsible Business, Legal, Public Affairs a ERM pracují jako jeden CEMEX na zmírňujících opatřeních. Mezi realizovaná opatření patří: 

  • Měsíční zpráva o environmentálních a sociálních incidentech obsahující podrobné informace o všech událostech v daném období. Slouží k zaznamenávání a sledování událostí a opatření, vedoucích k jejich vyřešení. Využívá se přímá komunikace s naším generálním ředitelem.
  • Komise pro společenskou odpovědnost firmy napříč všemi zeměmi, které nám umožňují poučit se od sousedních zemí a zapracovat postřehy do naší strategie podpory a respektování lidských práv. 
  • Inkluzní obchodní modely bojující proti chudobě a řešící potřebu bydlení. 

Naše globální mechanismy na řešení stížností nám dovolují udržovat permanentní komunikaci se skupinamivšech klíčových zainteresovaných stran – především pak těmi, které by mohly být za určitých okolností zranitelné. Tyto otevřené komunikační kanály nám dovolují získat cennou zpětnou vazbu a vyhodnocovat efektivitu zavedených zmírňujících opatření na základě identifikovaných rizik, která lidem hrozí. 
Toto jsou naše nejdůležitější mechanismy na řešení stížností: 

  1. ETHOSline: Usilujeme o to, aby se naše hodnoty promítaly do praxe a aby byl náš Etický kodex řádně dodržován a spravován. Z tohoto důvodu vyzýváme naše zaměstnance, zainteresované strany i širokou veřejnost k předkládání návrhů, dotazů a oznámení o možných porušeních předpisů prostřednictvím našeho komunikačního kanálu ETHOSLine, který je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 

  2. Globální a místní etické komise: Skládají se ze zástupců různých funkcí z každé země, ve které působíme. Úkolem těchto specializovaných pracovníků je zajistit povědomí o našem Etickém kodexu a jeho dodržování. Všichni tito pracovníci dostávají, prošetřují a společně řeší nahlášená porušení etických zásad včetně těch týkajících se lidských práv. 

  3. Dialog se zainteresovanými stranami: Cílem je seznámit se s potřebami a obavami našich zainteresovaných stran a porozumět jim. Tyto dialogy nám umožňují identifikovat potenciální dopady na lidi a náležitě je řešit.

  4. Komise pro společenskou odpovědnost firmy: Jsou složeny z ředitele závodu a místních zástupců pro životní prostředí, zástupců odborové organizace, starostů přilehlých měst, zástupců ze sousedství a dalších místních institucí. Tyto skupiny se soustředí na budování pozitivních a udržitelných vztahů se sousedními komunitami.

 

ARG
CHE
COL
CRI
CZE
DEU
DOM
EGY
ESP
FRA
GBR
GTM
HRV
ISR
JAM
MEX
PAN
PER
PHI
POL
PRI
SLV
UAE
  • Mapa stránek
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní podmínky
  • Politika cookies
  • Kariéra
  • Kontaktujte nás
  • © 2022 CEMEX S.A.B. de C.V.
  • CEMEX CZ
  • Facebook icon
  • Linked in icon
  • Instagram icon
  • Youtube icon